vrijdag 18 augustus 2017

Gut, wie waren dat





slenterend
 
door de straten uit mijn verre jeugd brengt
 
de realiteit mij terug naar een geschiedenis van weleer
 
degeen waaraan mijn ontstaan ten grondslag lag
 
 
daar
 
waar ik die woeste, karaktervolle blik ontmoette
 
die
 
met een intensieve bewondering ongenadig
 
mijn fysiek te lijf ging
 
 
kruisten verhitte blikken onze psychen
 
in
 
een oneindig verlangen naar altijd meer
 
 
na
 
een langdurig beleg werd mijn veste geslecht
 
verlies
 
eindigt zoals altijd in zijn eigen surplus
 
maar
 
mijn exquis talent was voor de agressor
 
wel de hoofdprijs
 
 
 
nazaten
 
ik ben de tel kwijt waren een natuurlijk refrein
 
na
 
het ultieme majeur
 
 
 
nu
 
in mijn nadagen, tref ik heel onverwacht
 
die
 
woeste blik uit den beginne op het balkon van het huis
 
waar
 
met grote zorg mijn verscheiden wordt verwacht
 
 
 
nog
 
eenmaal
 
laat men ons in de echtelijke sponde neer
 
en
 
slecht een veste zich voor de laatste keer
 
liefde
 
verliest zich in zijn eigen geschiedenis
 
de
 
legende wacht
 
 
ROMEO & JULIET
 
Gut, wie waren dat !!!!
 

 
(c) JR.   2015
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...