zaterdag 19 augustus 2017

hier volgt een drieluik aan gedichten die een antwoord op elkaar zijn, I Ben je er bij- II Holle vaten, III Aan de rand van mijn liefde.


I

ben je er bij
 
wanneer mijn adem uitrust
 
op de rand van jouw liefde
 
ben je er dan bij ?
 
 
ben je er bij
 
wanneer het zijn weg vindt
 
op zoek naar een nieuwe morgen
 
ben je er dan bij ??
 
 
ben je er bij
 
wanneer dat verdorde blad in mijn hart
 
zich roert
 
en
 
een glimlach mij bereikt
 
ben je er dan nog steeds bij ???
 
 
II
 
 
wanneer
 
we niet meer praten
 
die
 
melodie ons heeft verlaten
 
onze leegte doorklinkt in zijn holle vaten
 
zijn
 
we
 
doof geworden
 
voor elk in pijn gesproken woord
 
mijn
 
jouw liefde heeft zijn grens bereikt
 
 
maar
 
geloof in ons, mij
 
verklaar ons nog niet dood
 
die
 
grensovergang hebben we nog 'niet'  bereikt
 
eens vinden we elkaar
 
praten
 
we
 
vullen onze woorden zich weer aan
 
voller
 
dan ooit tevoren
 
 
 
III
 
wachtend
 
in de leegte van hun schaduw
 
aan de rand van mijn liefde bleven
 
zij
 
achter
 
in hun schemering
 
 
voort geblazen door een wind verbonden tijd
 
reis
 
ik hen voorbij zij bekommeren zich niet meer om mij
 
 
ik
 
reis en reis in de mij geboden tijd
 
aangekomen op het totaal van mijn jaren
 
voel ik die afgestorven roerselen, die leegte in mij
 
 
maar
 
wacht er is beroering
 
in
 
een door wind verbonden tijd
 
van
 
uit
 
de leegte in hun schaduw zijn zij mij
 
achterna gereisd
 
 
aan
 
de rand van mijn liefde
 
voegen
 
zij zich weer

bij
 
mij
 
 
(c) JR.   2015
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...