woensdag 16 augustus 2017

PORSELEIN', vier gedichten gemaakt bij porseleinen sculpturen, een man, vrouw, kind en een hand.






''t kind '
 
 
 
oh, oh poppeke
 
geef mij jouw tederheid
 
die stralend porseleinen lach
 
wanneer het dieper doordringt
 
in mijn hart
 
 
oh, oh poppeke
 
schenk mij die lach
 
 
 
'de vrouw '
 
 
 
peinzend
 
verzonken in onderkoelde rust
 
schittert haar schoonheid
 
in een breekbaar
 
eigenzinnig
 
licht
 
 
'de man '
 
 
 
zo vol in z'n kracht gul met z'n lach
 
zijn woorden de tempel waar hij schuilt
 
in een breekbaar klassiek fysiek
 
schoonheid, de gedachten
 
die hij ruilt
 
 
hij
 
heeft jou lief met
 
hart
 
en
 
ziel
 
 
'de hand'
 
 
daar is weer die hand
 
wijst en wenkt naar mij
 
streelt mijn gezicht
 
met zijn liefde
 
 
zegt, 'ik mag hem lezen '
 
al lezend besef ik
 
hoe kostbaar zijn geschenk is
 
in mijn leven
 
mijn vaders hand is mij altijd
 
bij
 
gebleven
 
 
(c) JR,  2015

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...