maandag 21 augustus 2017

fluistering

 
 
 
 
 
ik
 
sta op een hoek en steek een sigaret op
 
zacht valt de regen op mijn gezicht
 
staar
 
in de natte, verlaten straten
 
waar
 
de nacht  binnen viel
 
 
gevangen in 't donker wijst
 
een
 
sprankje licht mij de weg in de duisternis
 
in
 
een omgeving die ik langzaam herken
 
 
mijn
 
gedachten dwalen af naar de onverwachte ontmoeting
 
die ik had
 
 
een
 
stem
 
zo broos, zo zacht dat het bijna brak
 
fluisterde, terwijl ik luisterde, mooie zinnen
 
met
 
een gevoel diep van binnen
 
ik
 
aarzel
 
mijn tocht naar huis valt stil
 
gedachten dwingen mij te aanvaarden dat de richting die ik ga
 
niet
 
de
 
juiste
 
is
 
 
 
misschien ben ik nog op tijd
 
hoor ik die laatste fluistering met daarin de bevestiging
 
van iets wat ik van af het begin
 
al
 
wist
 
(c) JR.  2013


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...