zondag 20 augustus 2017

't leven van alle dag




ja, hier lig ik dan in dit omgeploegde land
 
 
waar een intense stilte aan alles en iedereen zijn zwijgen
 
oplegt
 
zelfs die gitzwarte stem van 't kruit hoor ik niet meer
 
en
 
waar ook een druilerige regen in al zijn respect door mij heen sijpelt
 
 
maar, ik voel 't niet, zoals ik veel niet meer voel
 
 
is 't morgen, avond ik weet 't niet
 
 
het wordt donker en ik zoek de maan maar ik zie hem niet
 
 
mijn lijf verzoent zich zonder protest
 
met
 
die kille kilte die door mij heen gaat
 
waarom
 
'k weet 't niet
 
 
gisteren was er nog het leven van alle dag
 
 
maar dat was gisteren, een dag die ik niet vierde
 
 
omdat het zo gewoon was
 
 
die kilte, ja die is niet meer,
 
 
mijn 'moeder' legt nu haar arm om mij heen
 
en
 
het leven van alle dag
 
ja
 
 dat
 
wacht op 't antwoord
 
 
dat alleen mijn drang tot overleven nog geven kan
 
 
 
het is prettig die last over te laten aan 't leven van alle dag
 
 
waar mijn terugkeer ligt in elke kans die het je geeft en gaf
 
 
want
 
 
 ook overleven is een vak dat je moet verstaan
 
 
om het te kunnen doorstaan
 
 
wil je nog eens terug willen gaan naar alle dag
 
 
 
het wordt steeds kouder
 
 
maar
 
 
toch voelt mijn
 
 
  'moeder' nu aan als een zacht warm bad
 
 
waar je steeds dieper en dieper in weg zakt
 
zij
 
neemt mij mee op een tocht naar haar eindeloze verten
 
die
 
verbijsterend schoon zijn in hun eerste aanblik
 
 
 
'mag ik hier blijven, is dit nu mijn leven van alle dag'
 
 
 
het
 
is
 
een
 
intense
 
stilte
 
 
die mij het zwijgen oplegt
 
 
(c) JR.  19 augustus 2017


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...