vrijdag 18 augustus 2017

Ergens, drie hoog achter



ergens
 
drie hoog achter breekt,  heel onverwacht
 
en
 
bijna brutaal
 
vertroebelt licht vanachter gehavend glas, in
 
het
 
beroert een innig tevreden gelaat
 
 
in mijn beleving
 
is
 
ontwaken een fase
 
waar ik 't liefst zo snel mogelijk
 
maar
 
doeltreffend doorheen ga
 
 
 
geconsolideerde warmte trekt zonder enige spijt
 
haar handen van mij af
 
 
dit
 
"fait accompli'
 
is
 
mijn verrijzenis
 
hier en daar stemmen, deuren slaan
 
beneden een schaterlach
 
 
ergens,
 
drie hoog achter

ontwaakt de markt
 
ALBERT CUYP
 
wacht
 
 
zo om een uur of
 
acht
 
 
(c) JR. 2015  (c)  Photo  JR.    1977  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...