donderdag 31 augustus 2017

Botje bij botje

 
 
 
 
 
 
het
zal zo tegen drieën geweest zijn
 
misschien wat later, wellicht veel later dat mijn afscheid
 
z'n eigen Waterloo vond
 
lovende
 
woorden, ik verwachtte niets anders
 
en
 
heel terecht uitten zich in de met hun toevertrouwde regelmaat
 
tot
 
rust gekomen in de aanwezige duisternis denk ik nog na
 
over
 
al die talloze geveinsde lof uitingen
 
 
gut,
 
 nu wordt het toch wel erg donker
 
waarschijnlijk omdat ik mijn ogen dicht heb
 
 
onbewust
 
dringt zich een penetrante geur van vermolmd hout met
 
een
 
melange van gestreste katte pis op
 
aan
 
mijn uiterst selectief reukorgaan
 
ook
 
daar moet ik van nu af aan rekening mee houden
 
irritante prikkels waarschuwen mijn immuun systeem
 
voor
 
de aanwezigheid van aangeboden insecten beten
 
nu
 
blijkt toch maar weer overduidelijk dat mijn nieuwe behuizing
 
toch
 
wat aan de krappe kant
 
is
 
 
m'n oude adres was qua oppervlak toch wat ruimer
 
'niet
 
zeuren ouwe sok, je ligt hier best'
 
de
 
huurder op nummer 34 naast roert zich in mijn beleving totaal niet
 
 
saaiheid beheerst zijn bestaan
 
 
op
 
nummer 36 draait iemand zich om klikklakkend valt alles weer
 
op zijn plek terug
 
ook
 
daar wat gehorigheid aanwezig
 
 
morgenvroeg maar weer eens een frisse neus halen
 
 
even op dat lijkt mij wel wat, 't is maar dat ik 't niet vergeet
 
 
en oh ja, de kers op de taart
 
een
 
uiterst voordelige huurovereenkomst
 
kost een beetje maar dan heb je ook wat, twaalf jaar vast
 
daarna
 
hier
 
puzzelen op het kerkhof
 
botje bij botje
 
tot
 
dat
 
alles
 
klopt
 
 
JR>2015
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...