zaterdag 2 september 2017

1966 River deep mountain high



 
 
even
 
twintig lig je gestrekt op de rand van een afgrond red je het
 
net
 
 
elke
 
dag ren je hobbels zwemmend in 't drab van hun eb
 
gesmoord
 
door de golven van een
 
tij
 
 
grommend
 
trappend naar hun immobiliteit die je tegenhoudt
 
maar
 
desondanks is er één ding dat je drijft
 
 
 
de
 
drang tot overleven jouw overwinning
 
op
 
geest en tijd
 
het
 
falen van een gehavend lijf, garanties zijn er niet
 
of
 
meestal
 
overtijd
 
 
 
één
 
woord dringt zich altijd weer
 
op
 
'overleven'
 
wat is dat nooit van gehoord
 
maar
 
je
 
moet het er mee doen
 
er
 
is
 
geen tijd om na te denken
 
want
 
de tijd dringt, herstel geen idee, met die gedachte creëer je een
 
eigenheid
 
 
het
 
is
 
een stukje bewustwording dat overblijft
 
 
 
de
 
toekomst
 
een
 
visioen
 
dat is wat je meekrijgt, dan raap je alles bij elkaar
 
een
 
volgende dag is het enige doel
 
 
 
dus
 
de kreet 'overleven' roept naar je elke dag
 
en
 
elke dag is er  één die je hebt gehad
 
de
 
volgende dag een 'Gods wonder'  werd ook nooit
 
verwacht
 
dagen, jaren en decennia sleep je met je
 
mee
 
 
een
 
geest uit het verleden die je leven leeft
 
maar
 
het
 
is
 
alles wat je hebt dat weet je
 
telt
 
je gebeden hoort ' River deep mountain high'
 
je
 
denkt dat zingen ze voor mij mijn leven een verzameling noten
 
in
 
en
 
hit
 
'k wist wel wat ik deed zonder dat ik 't wist
 
 
het
 
was mijn redding ik kwam overeind
 
wat
 
heb ik gemist,
 
veel maar dat is niet belangrijk
 
want
 
nu
 
krijg ik een tweede kans
 
kort dag
 
maar
 
het is alles wat er nog is, dus leef
 
ik
 
van
 
dag tot dag,
 
geniet tot de tijd mij weer inhaalt
 
en
 
die rust geeft waar ik al zo lang
 
op
 
heb
 
gewacht
 
 
(c) JR. 2016
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

2018

  Well, na diepe intelligente conversaties omlijst met sfeervolle muziek besloot ik na diep overdenken   vannacht alsnog om 24.00...